I Gilboas skugga

"Fundringar" kring den eviga konflikten med utgångspunkt från vardagen.

03 februari 2007

Hej igen - Det är ren slöhet att den här bloggen inte hamnat på soptippen. Den har - åtminstone i tankevärlden - varit på väg många gånger. Jag har ett delikat dilemma. Jag gillar att skriva av mej men jag är mindre intresserad av att kreti och pleti ska ha tillgång till att läsa vad jag skrivit. Kreti eller pleti, det är alltså du. För tillfället går jag en medelväg. Vad jag skriver skickas ut i det okända men adressen hit delas bara ut till speciellt förtroendevalda. - Det regnar! I morse regnade det in. Plick, plock, plick, plock. Pytsar sattes ut i ett alltmer invecklat spridningsmönster allt medan gammalt groll fick ny kraft. Vi har ett konstruktionsfel på vårat tak som gör att när avloppsrännan blir blockerad av grenar och löv så stiger vattnet och börjar sippra in genom tegelpannorna. Det hjälper ju inte heller direkt att vi bor under världens största fikus - ungefär. De ansvariga sa för ca. två år sedan att de skulle åtgärda det med en snillrik tekniskt lösning men garderade sej att det nog inte skulle kunna ske just den veckan... TVÅ ÅR SEDAN. Dagens lösning (naturligtvis hände det på en Shabbat) kom i form an Micki som svingade sej upp på taket, blåste rent och slaskade ur avloppet. Nyss var jag ute och kollade och det bubblade så trivsamt i avloppsbrunnen. Låt nu allt regn i världen komma ner medan vi är säkra på att avloppsrännan är ren.